cinta sama Dia le..

bismillah =)

Alhamdulillah~

cne yek cranya nk bercinta??
cinta ngn Allah n RasulNya??

ckup ngn kata2 je?

mcm kite minat kt maher zain la an..tak pnah jumpa pun...tp minat sgt..drpd mana dtg minat tu?? dari lagu2 nye kan? (ad ke yg nk jwb..huhuhu)
dari lirik2 yg best mneusuk qalbu...ceh!

And mcm kite mina cartoon spongebob or naruto jgk ar..
smpai beli ptung benda kuning tu..hehe
naruto plak smpai lewat solatny sbb tak leh terlpas 1 saat pun ap yg jd dlm cte tu..

Ngn Allah???


Katakanlah: "Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu." Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.(3:31)
mestila dari.......
ayat2Nya...al-Quran...Kalamullah...ayat2 terindah lg comel belaka..
dari situ kte kne buktikan...dgn? sntiasa bc...faham..n amalkan...hafal..=)
tersimpan di qalbu tu sntiasa..
menjadikan al-Quran tu sahabat kte..mcm lagu2 yg slalu dr mp3 ke lubang telinga tu..
mcm bwk je ke mane2 patung kuning spongebob ble nk tdo...zzZZZZZzzzZZ...

ngn RasulNya?

Katakanlah: "jika bapa-bapa , anak-anak , saudara-saudara, isteri-isteri, kaum keluargamu, harta kekayaan yang kamu usahakan, perniagaan yang kamu khawatiri kerugiannya, dan tempat tinggal yang kamu sukai, adalah lebih kamu cintai dari Allah dan RasulNYA dan dari berjihad di jalan NYA, maka tunggulah sampai Allah mendatangkan keputusan NYA". Dan Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasik.(9:24)

ngn mnyambung perjuangan baginda mnyampaikan risalah islam...
jd penyambung rantai dakwahnya..
amalkan sunnahnya...
selawat padaNya...(tau nyanyi lagu selawat mcm2 tp btul2 dr ati or hanya sbb best laguny?)

Insya Allah....same2 la kte comeykan balik cinta sebenar kite pd Allah n RasulNya ~_~





from heart to heart

No comments:

Post a Comment