sekian lama :')


Bismillah walhamdulillah..
Masya Allah..mcm tak cye jari2 fariha sedang berjoget mengupdate blog yg kesepian ni..:') Alhamdulillah..masih bernafas di bumi Alah yg terinda dan penuh cabaran ini..
apa mau mrepek di sini ye ?
lebih kurang 2 months duk umah . hurm . sek cne ? tak tau la perlu ke tak jwb . pergi je sek . tapi, bpe hari je dlm 2 bulan ni ? hurm lagi . sepanjang ada kat umah,kesihatan tu mmg agk ad mslh . hati n iman pun :'( turut tak sihat. kenapakah ? ? bukan alasan ny tak sihat. diri sendiri yg terlena kot. err~ saya hanya insan biasa yg hina lagi malas beribadah. Allah :'(
penat nak bagi org faham yg fariha ni sakit ap. bukan nk sombong ke ap.tapi mmg susah nk fhm beb.takpe la.sgt syukur bagi mereka2 yg masih mendoakan saya,tu pun dh cukupز.bagi yg beranggapan yg bukan2..em,moga Allah ampunkan korang kay..takpe,saya hanya perlu sabar n kuat je ngn semua ni. SABAR.KUAT. bpe juta kali ek kene ulang wahai hati dan iman ?
macam2 perasaan yang saya rasa. tipu la kalau tak rase down . ye. ni buat kali kedua hampir2 give up dengan sakit nih. bila memikirkan orang lain boleh je solat, study mcm biasa,buat kerja rumah,jalan sana sini,main,(rindu berbasketball!),g halaqah..waa...fariha rindu saat itu.duduk sejenak bersama iman.Subahanallah.ukht diba tercinta,saya rindu akak.rindu saat akk ingin memulakan bicara yang penuh ngn kata cintaNya dlm 'bulatan'.indah sgt. Malunya bila babak fariha sakit tbe2 dalam kelas.Ikutkan tak nak ngaku ngn diri ini sakit depan adik2. Malu saat diri ini lemah depan mereka . Selalu la nak bajet diri ni kuat dan cukup sehat :p err,tak menjadi dah tektik tu . ada dah antara mereka yg tau bila sakit fariha fadzly menyerang . tengok muke kot,hurm. Alhamdulillah :') kire sayang jugak la kan kat 'akak' yang masih tersesat kat smakl ni.hehe. Malu dengan cikgu2,tak tau dah nak jawab macam mana. Kata-kata yang menjengah ke telinga dan terkadang terlajak sampai hati dari mereka pun ada. takpe fariha. dugaan. Syukur masih ada antara guru smakl yang memahami pelajarnya yang terok dak tak berjasa pada sek ni. Ust hamdi dan ust abdoh banyak bantu .Semoga Allah terus redha dan sayang ust2 dan keluarga ye. saya tak mampu nak balas . insya Allah hanya mampu dengan doa,kejayaan dan ukhwah kita. Sampai hari guru fariha tak ingat.teruk tak teruk tu? Selamat hari guru wat ummi tercinta,guru2 tadika ummu solehah,sk bandar baru sg buloh,smk bandar baru sungai buloh dan SEK MEN KEB AGAMA KL. Dengan segala ilmu yg diberi,semoga Allah memberkatinya. insya Allah diri yang kekurangan ni akan ingat,amal dan sebarkan ilmu yang cikgu2 berikan.
Macam mana ye,nak cari balik semangat fariha yg dah hilang? Rasa agak geram bila ada yang mengatakan fariha tak lawn penyakit ni. Selagi mampu,selagi saya ingin teruskan hidup ini untuk mendapatkan reha dan kasihNya, fariha fadzly akan cube lawan ikut kemampuan. Mungkin ia tak nampak dari luaran,hati insya Allah. Yup . Pergantungan Allah tersangatlah penting. “ .. Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu ..” 65 : 3. Dosa dah la menimbun,meninggi gunung. Allah :'( Moga ni menjadi penghapus dosa hambaMu ini. Ni baru kesusahan,balasan di dunia. Macam mana agaknya azab Allah di akhirak kelak :'( Allahuakbar..seram menggigil seuluruh badan bila membaca dan hayati betol2 ayat2 cintaNya dari Quran. Wahai hati dan iman,jangan pernah kamu rasa selesa..tolong la ye..hadirkan namaNya dalam tiap nafas dan langkah. Dan pada tiap air mata yang menitis. “ Semua yang ada di Langit dan dibumi selalu memohon kepadaNya. Setiap waktu Dia berada dalam aktivitinya.” 55 : 29
“ Kesedihan itu hanya akan memadamkan api motivasi, membunuh roh semangat dan membekukan jiwa.”
“ Kesedihan adalah merupakan sahabat akrab kecemasan.”
“ Janganlah bersedih! Kerana di sana banyak jalan meringakan musibah.”
putus asa ? dok . tak mau .putus asa umpama kita menolak syurga Allah (ust hamdi). Teruskan langkah fariha fadzly. jika masih ada peluang anda di smakl,perjuangan akan diteruskan demi redha dan kasihNya. Allah sedang berbicara dengan saya. Tarbiah dan hadiah dariNya semua ini.
hey,ada rombongan datang ke rumah fariha. bukan rombongan meminang k! rombongan usrah tersayang saya :') along,angah,ayang,ateh,achik dan teha. mereka sudi ziarah saya. terharu :') ain,saff dan nailah sedang berjuang di Darul Quran. mereka cuti ^^ aisya n ayu trsyg akan berjuang di uia,teha tsryg di kelantan . Waah..sume dh ke level atas .. tak main sekolah2 dh mcm saya ..hehe. syukran syg2 sekalian.
insya Allah pas cuti sek ni,fariha fadzly akan berada di smakl :') doakan diri ini kuat !
Ya Ilahi, sejukkanlah gelora hati ini dengan salju keyakinan dan padamkanlah gelojak api jiwa dengan api keimanan.



from heart to heart

No comments:

Post a Comment